recent
أخبار ساخنة

شنطة سفر | بقلم محمد مبارك

شنطة سفر


جواها احلام
ف حضنها حبة صور
(شنطة سفر)
و مشاعر مردومة تراب
من كتر ما بفارق اصحاب
(شنطة سفر)
اهبد فيها لحد الآخر
تستحمل بردو و بتعافر
و ورق متقطع متنتور
و رواية عمرها ما هتكمل
كيان ثابت و لون باهت
و قلب منور
و رسالة بحاول ابعتها و بسأل
لكن معلش
أنا أكتر واحد رومانسي
و اكتر واحد ملوش قلب
فى وقت الهزل عصبي
و وقت الجد بقلب هزل
أنا لغز متعقد
و رمز متشفر
لا عرفت ألاقينى و لا لقيت حل
هدوء و دوشة و دربكة
مترتبة و متفككة
ماليش فى الحب سبوبة
بتلج كل إحساسى بأعجوبة
بحلم و اسافر
احب فى ناس و اثق فيهم
و كالعادة بنكر و اكابر
بدماغ انشف من انشف حيط
حياتى تشبه بكرة خيط
متلعبكة .. بسيط جدا
معقده و مركبة
بستغرب أنا الاتنين
مريح جدا و متعب
أناني و بحب غيرى
بجمد كل تفكيرى
و أطيب حد ممكن تقابله
مالهوش ف الكره شريك
لو فكر مرة ينتقم
يإذى نفسة مش يإذيك
أنا بأستيكة بمسحنى
من حياة كل اللى باعنى
بشطبهم بقلمى الجاف
لإنى بخاف
أرجع احن من تانى
فارسم حدود خنقانى
أرجع لأصل وحدتى
ما حياتى هى غربتى
الأول يشبه آخر
بوصل للنهاية
تنتهى البداية
من قبل ما تبتدى
يفضل جوايا صوت أخرس
فى عز سكوت
بسيب حقى و بطالب بيه لحد الموت
مع نفسي و لنفسي بعيش
و اقفل بمليون باب و أوارب شيش

 بقلم محمد مبارك

google-playkhamsatmostaqltradent