recent
أخبار ساخنة

عمرو حسن | كلام ماتقالش في جوابي الاخير

كلام ماتقالش في جوابي الاخير


ابوس ايديكي قبل اي كلام فرض احترام ...
و حق حب في يوم من الايام
كان هو اجمل حاجه في حياتي
و اقرا السلام كالرجال اوقات ما بيفارقوا
اديكي حقك عليا في الغياب تقدير
انا شوفت منك برضه حلو كتير
و الله فرق كبير بين اختلاف و خلاف
احنا اختلفنا و يجوز مابقاش مابينا نصيب
لكن مابينا سنين كملها رب حسيب
و الراجل اللي يعيب .. ناقص مالهوش ذمه
بسم الحاجات المهمه
بسمك في بدأ القول و بسم كل عزيز كان له مكان بينا
ماتجرّحيش اللي بينا بجرح هدينا
خلي الحاجات طيبه
و وشوشنا مترتبه و الصورة متركبة مطرح ما سيبناها
و بلاش يكون حبنا موجه ركبناها
لا كلامنا كان عادي و لا كنا زي الخلق
من يومنا مختلفين
من يومنا متخانقين
من يومنا جوز مجانين و مشينا على كيفنا ..مانكونش ليه على كيفنا و احنا متفارقين ؟
مانكرش في اوقات بيكون شيطانا صديق
و ساعات بنرمي كلام مايكونش كله بريئ
و ساعات بنتوعد بحاجات مانعملهاش
بس احنا جوانا ماشيين و ماكرهناش
عن نفسي مش كارٍه .. انا بحكي عن نفسي
و برضه عن نفسي من قلبي بدعيلك كل الهنا يجيلك
يارب منديلك مايشوفش عمره دموع
و تكون ليالي الرضا .. بالسبعة في الاسبوع
يشهد عليا اللي خلاني اشوفك احن
اني حزين مع ان ... ده قرارنا و اختارناه
بس الوجع منطقي و ان كنا فلضناه
فياريت تقولي غلط . لكن اكيد ماقصدش
و ان يسألوني هقول .... اهو ربنا ما أردش
هي جميله اوي حنينه و طيبه ذكية و قريبة و جريئه ... مختلفه
لكن مفيش رابط ..
طلقة فراق صابت و العلة في المتصاب
و عشان مابينا اصحاب و بينا ناس عارفين ان احنا كنا اتنين بس بخيال واحد
خلينا متفقين نقول كلام واحد
قسمة و نصيب و خلاص و هتفضلي ع الراس مهما السنين مرت
مهما الخيوط كرت و العمر فات بيا ... هتفضلي الملهمه و البنت في النية
المخرج اللي لقيته في دايرة مقفولة
و اول ظهور رسمي للسيده الاولى
شمس الغرام البكر .. و هتفضلي الدبدبه من زهوة البدايات
ريحة حنين لحاجات ... يسألني عنك قلبي قبل النوم
تسألي عنك ياقة قميص ازرق ..يسألني عازف ايقاع عن صوت مرورك جنبي بالشارع
او كرسي عطفتي مرة عليه و سندتي ايدك
و يسألني الغياب
يؤسفني افتح باب لا تجلسي خلفه
و انتى الكلام كله من يائه الى الفه
هنعمل ايه في اتنين اتفقوا فأختلفوا ؟
كل الحاجات اللي كانت ممكنه اتعملت
معادلة .. و اكتملت .... و ربنا الغالب
سالب وجعنا في موجب التفاصيل بيساوي صبر جميل على حزن بالسالب
خليني افضفض بقى ..
سيبيني افضفض بقى دول كلمتين يعني
كان جرح و وجعني و قولت ما بدالي
و انتي في جرح قديم قولتي ما بدالك
ابوس ايديكي .... احترام .... ان جيتي على بالي
و انتي اسمحيلي ابوسها ان جيت على بالك
دول برضه مش ساعتين دول عمر و الله
ده انا كنت علشانك بزعل مع العالم
بتحدى كل الناس
كنت ان تحوم سيرتك .. اضحك و يلقوني بصبح خفيف الوزن
كنت ان يغيب اسمك ... يمر فيا الحزن و يمد في جزوره ..
نتلاقي زي عليل لقى حد بيزوره وسط التعب و الهم
لو جيتي كنت اهتم و اضغط على المي علشان مايوجعكيش
و كنتي قبله حياة .. تديني فرصه اعيش .. لولا شوية بُعد اتسللوا بالغلط
و كبروا بغيابنا ... و اتحولوا لـ لبلاب مزروع على بابنا
لولا اللي نقلوا كلام و انسحبوا بالايام
ولولا تركيبتك و لولا تركيبتي
لاكنت انا سيبتك و لا كنتي يوم سيبتي
البُعد يا حبيبتي كان حل ماله بديل
غاب النهار و استنيناه 100 ليل
و الوضع ده احسن .. انا ناسي كل جراح مرت بإيد منك
انسيلي كل هموم عدت عليكي في يوم
قولي ده واد طيب بس الزمن جه عليه ..
اداني ياما ايديه .. و سندته و انا صافيه
و هقول دي ست النسا الطيبه الدافيه
بلاش نكون في السوق . سوء الكلام المر
الحرة حبت حر .... و اتفارقوا بالايام
و ابوس ايديكي بعد كلام .. يتقال عليكي او يكون عنك
ماتزعليش و خلاص .... و لا يتزعل منك
ياللي انتي بيكي نسيت كل اللي كان بيغم
يا طفله ساعة اللوقا اسميتها "دوم دوم"
و قلبي من وقتها اتعلم الطيران
و اتعلمت تنورة تبتدي الدوران
انعم و اكرم لوقا لما الفراق بيطيب
خليني في التجربة . اب و صديق و حبيب
وقولي سيبنا و بس ... مش شرط مين بيسيب
ماتفرجيش الناس على جرحنا المستور
ولا كسرنا المجبور
و صدقي حكمتي او لوعة المكسور
اللى اتزرع فى الضل بيموت فى أول نور
google-playkhamsatmostaqltradent